Back to overview

Rynkeby Foods i ny stor satsning

Website_FB

Det fynske mosteri bevæger sig ud i ukendt territorie med lanceringen af sin første læskedrik med brus. Lanceringen bliver bakket op af en massiv kampagne sammen med &Co.   

For første gang nogensinde bevæger Rynkeby Foods sig ind på de hyldemeter i dagligvarehandlen, der normalt er forbeholdt sodavand.  

Det fynske mosteri har netop lanceret læskedrikken FRUGTBRUS, der er Rynkebys første produkt med brus i virksomhedens mere end 90 år lange historie.  

Med lanceringen forsøger Rynkeby at skabe et alternativ til en klassisk sodavand ved at kombinere mosteriets kerneforretning inden for frugtbaserede drikke med en brusende læskedrik.  

- Det er en ret spændende udvidelse af vores produktsortiment, hvor vi tager al vores faglighed og know-how fra arbejdet med juice og frugtbaserede drikke og bringer det ind i et nyt domæne, som vi aldrig har bevæget os i før, siger Kathrine Bjerrum, der er marketingdirektør i Rynkeby Foods og fortsætter:  

- Vi har skabt et produkt, der er uden tilsatte farvestoffer, konserveringsmidler og kunstige sødestoffer, og så har det et markant højere frugtindhold end de traditionelle sodavand. Vi håber, at det er et produkt, som forbrugeren vil tage godt imod, og som vil kunne gøre os relevante i nogle andre anledninger end dem, hvor man normalt har Rynkeby-produkter på bordet, siger hun. 

Største kampagne 

Den nye lancering bliver bakket op af en massiv reklamekampagne, der er udviklet i samarbejde med det københavnske reklamebureau, &Co. 

Kampagnen har fået navnet ”Smag frugten. Mærk bruset” og bygger på det eventyrunivers, som &Co og Rynkeby Foods udviklede sidste år i forbindelse med en anden stor lancering af produktet TØRST.  

Den nye kampagne har den samme tone og stil og skal være med til at ryste lidt af støvet af det fynske mosteri og vise, at Rynkeby kan lave produkter, der kan mere end blot fuldende et veldækket morgenbord.  

- Kampagnen sidste år var stor. Men denne bliver endnu større. Både hvad angår kampagne-budget, men også i forhold til at pege Rynkeby i en ny retning. Det er en betydelig satsning for os, så derfor kommer vi til at spille på alle tangenter i forhold til at skabe en helt ny produktkategori med fokus på kvalitet og naturlighed samtidig med at vi skal værne om vores egen troværdighed og brandværdi, siger Kathrine Bjerrum. 

Kampagnen kommer blandt andet til at køre på TV, Adressable TV, sociale medier (TikTok og Meta), der er indgået influencersamarbejder, nationalt outdoor-annoncering og outdoor målrettet centrale placeringer tæt på detailbutikker samt omfattende POS-materialer i alle de store butikker. 

Noget rynkebysk 

Jacob Benjovitz og Martin Baltzer, creative hos &Co., har sammen med Rynkeby videreført universet fra sidste års store TØRST-lancering:  

- Med FRUGTBRUS fortsætter vi det moderne eventyr-univers, som vi skabte med TØRST. Fortællingen om en flok unge mennesker, der skal ud at fange havets brus, gemmer som andre gode eventyr på en morale, som denne gang handler om at nyde nuet og ikke altid jagte det næste. Det hele er pakket ind i en farverig film fortalt med humor og et strejf af fashion. Ambitionen har været at skabe noget, som er unikt og rynkebysk – og som ikke ligner noget andet derude lige nu, siger Jacob Benjovitz. 

FRUGTBRUS er i disse dage på vej ud på hylderne i dagligvarehandlen. Den storstilede reklamekampagne kører fra uge 10. 

Flere nyheder